LOADING

Type to search

Featured News Tech

Αναφορά βρήκε ότι εφαρμογές για remote εκπαίδευση πουλούσαν δεδομένα παιδιών

Share

Στη βιασύνη τους να χρησιμοποιήσουν τη διαδικτυακή μάθηση ως στρατηγική μετριασμού του COVID-19, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξέθεσαν τους νέους στην απειλή της συλλογής και πώλησης των προσωπικών τους δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διαπίστωσε ότι πολλές από τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες που οι κυβερνήσεις είτε προμηθεύτηκαν απευθείας, είτε συνιστούσαν για εξ αποστάσεως μάθηση μόλις το 2021 συγκέντρωναν ενεργά τα δεδομένα των παιδιών ή συμμετείχαν με άλλο τρόπο στην παρακολούθηση των δραστηριοτήτων τους.

Στη μελέτη του σε 49 χώρες, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός διαπίστωσε ότι 146 από τα 164 προϊόντα «EdTech» που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτά τα μέρη που εξετάστηκαν, χρησιμοποιούσαν πρακτικές δεδομένων που είτε έθεταν σε κίνδυνο τα δικαιώματα των νέων είτε τα παραβίαζαν ενεργά. Αυτές οι πλατφόρμες είτε χρησιμοποιούσαν είτε είχαν την ικανότητα να χρησιμοποιούν τεχνολογία παρακολούθησης για να παρακολουθούν τους νεαρούς χρήστες τους κρυφά και χωρίς τη συγκατάθεσή τους ή των γονέων τους. Επιπλέον, τα δεδομένα τους πωλούνταν συχνά σε τρίτες εταιρείες.

Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παρατήρησε ότι 146 από τις εφαρμογές που εξέτασε στέλνουν ή παραχωρούν απευθείας πρόσβαση στα δεδομένα των νεαρών χρηστών τους σε 196 τρίτες εταιρείες, με τη συντριπτική πλειονότητα αυτών των πληροφοριών να κατευθύνονται σε πλατφόρμες adtech. Με άλλα λόγια, υπήρχαν πολύ περισσότερες διαφημιστικές εταιρείες που αγόραζαν τα δεδομένα των παιδιών από ό,τι οι εταιρείες τεχνολογίας που τα συλλέγουν.

«Στη διαδικασία έγκρισης και διασφάλισης της ευρείας υιοθέτησής τους κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των σχολείων λόγω του COVID-19, οι κυβερνήσεις ξεφόρτωσαν το πραγματικό κόστος της παροχής διαδικτυακής εκπαίδευσης σε παιδιά, τα οποία αναγκάστηκαν εν αγνοία τους να πληρώσουν για τη μάθησή τους με τα δικαιώματά τους στην ιδιωτική ζωή, την πρόσβαση σε πληροφορίες και ενδεχομένως. ελευθερία σκέψης», ανέφεραν οι συντάκτες της έκθεσης.

Το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επισημαίνει ότι πολλά από τα εργαλεία που συνιστούσαν οι κυβερνήσεις για διαδικτυακή μάθηση, συμπεριλαμβανομένων των Zoom, Microsoft Teams και Cisco Webex, δεν σχεδιάστηκαν ρητά για χρήση από παιδιά. Αλλά ακόμη και εκείνα που ήταν, όπως το ST Math, συχνά χρησιμοποιούσαν trackers που έστελναν δεδομένα σε εταιρείες όπως η Meta και η Google που θα μπορούσαν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για διαφημίσεις.

πηγή: engadget.com

_

ΑΚ