LOADING

Type to search

Tech ΝΕΑ

Βέλγοι επιστήμονες αναπτύσσουν σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορέσει να κάνει τη μπύρα να έχει καλύτερη γεύση

Avatar
Share

Η μπύρα είναι ξεκάθαρα μια χαρά έτσι όπως είναι- είναι το πιο δημοφιλές αλκοολούχο ποτό στον κόσμο. Αλλά σύμφωνα με μια μελέτη ερευνητών του KU Leuven (Katholieke Universiteit Leuven) του Βελγίου, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει τη δυνατότητα να κάνει τις μπύρες ακόμα πιο νόστιμες.

Για τη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Communications, οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 200 χημικές ενώσεις σε 250 εμπορικές βελγικές μπύρες σε 22 στυλ, προκειμένου να εκπαιδεύσουν μοντέλα μηχανικής μάθησης (μια μορφή τεχνητής νοημοσύνης) για την πρόβλεψη της γεύσης και της εκτίμησης των καταναλωτών.

“Η μπύρα περιέχει εκατοντάδες διαφορετικά μόρια αρώματος που λαμβάνονται από τη γλώσσα και τη μύτη μας, και ο εγκέφαλός μας στη συνέχεια τα ενσωματώνει αυτά σε μια εικόνα”, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας καθηγητής Kevin Verstrepen. “Ωστόσο, οι ενώσεις αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, οπότε το πώς αντιλαμβανόμαστε μία ένωση εξαρτάται από τις συγκεντρώσεις των άλλων”.

Εκτός από τη μέτρηση της περιεκτικότητας σε αλκοόλ, του επιπέδου pH και της συγκέντρωσης σακχάρων, η ερευνητική ομάδα εξέτασε επίσης τα τερπενοειδή (τα οποία είναι υπεύθυνα για τα αρώματα βοτάνων και φρούτων), τους μεταβολίτες της ζύμης, όπως οι εστέρες, και άλλες ενώσεις που προέρχονται από τη βύνη και τα βακτήρια. Για να ενισχύσουν τα μοντέλα μάθησης, μια επιτροπή γευσιγνωσίας 16 συμμετεχόντων βαθμολόγησε κάθε ένα από τα δείγματα μπύρας με βάση τη γλυκύτητα, τη γεύση λυκίσκου και την οξύτητα για να παρέχει δεδομένα σχετικά με την εκτίμηση των καταναλωτών. Συλλέχθηκαν επίσης δεδομένα από 180.000 αξιολογήσεις καταναλωτών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης RateBeer για να συγκριθούν οι αξιολογήσεις και τα σχόλιά τους με τις προτιμήσεις της ομάδας.

Στη συνέχεια, οι Βέλγοι επιστήμονες εκπαίδευσαν 10 διαφορετικά μοντέλα μάθησης για να αναλύσουν τις πληροφορίες και να προβλέψουν πώς θα είναι η γεύση μιας μπύρας με βάση τα συστατικά της, και συνεπώς πόσο θα εκτιμηθεί από τους καταναλωτές. Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης αποκάλυψαν ότι, όταν πρόκειται για τη γεύση μιας μπύρας, μια μικρή αλλαγή στη σύνθεση μιας χημικής ουσίας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη γεύση της μπύρας που προκύπτει.

Όπως δήλωσε ο Verstrepen, η ομάδα εξεπλάγη όταν είδε ότι μερικές ενώσεις που θεωρούνταν λιγότερο ελκυστικές για τους καταναλωτές θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να κάνουν μια μπύρα να έχει καλύτερη γεύση, εάν υπάρχουν σε χαμηλές συγκεντρώσεις και σε αρμονία με άλλα επιθυμητά αρώματα.

Η ομάδα χρησιμοποίησε τα αποτελέσματα από τα συστήματα για να αναδιαμορφώσει ένα υπάρχον παρασκεύασμα που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη, προσθέτοντας ενώσεις που είχαν επισημανθεί ως παράγοντες πρόβλεψης της εκτίμησης των καταναλωτών, όπως η γλυκερόλη και το γαλακτικό οξύ – και προφανώς λειτουργεί. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, αυτές οι αλλαγές βελτίωσαν την αντίληψη τόσο των αλκοολούχων όσο και των μη αλκοολούχων μπυρών σε διάφορες κατηγορίες, όπως το σώμα, η γλυκύτητα και η συνολική εκτίμηση.

Αν και πρόκειται για μια σταθερή πρόοδο στην τελειοποίηση της ζυθοποιίας, ο Verstrepen λέει ότι στο τέλος της ημέρας, εξακολουθεί να εξαρτάται από τις ικανότητες των ζυθοποιών όταν πρόκειται για τη δημιουργία μιας εξαιρετικής μπύρας. “Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπουν τις χημικές αλλαγές που θα μπορούσαν να βελτιστοποιήσουν μια μπύρα”, εξηγεί. “Αλλά εξακολουθεί να εξαρτάται από τους ζυθοποιούς να το κάνουν αυτό, ξεκινώντας από τη συνταγή και τις μεθόδους ζυθοποίησης”.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να φτιάχνετε μπύρες; Κάντε κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρη τη μελέτη.

Tags:

You Might also Like