LOADING

Type to search

Tech ΝΕΑ

Η Xiaomi συμμετέχει στον πολυπληθή αγώνα EV με το “αυτοκίνητο των ονείρων”

Avatar
Share

Η Xiaomi παρουσίασε επίσημα το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο – το νέο Speed Ultra 7 (SU7) – το βράδυ της Πέμπτης στο Πεκίνο. Η τιμή εκκίνησης είναι περίπου 4.000 δολάρια φθηνότερη από το σεντάν Model 3 της Tesla, το οποίο ξεκινά από 245.900 γουάν στην Κίνα. Ο Lei είχε προϊδεάσει για το λανσάρισμα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα λέγοντας ότι ήθελε το SU7 να είναι το “πιο όμορφο, πιο εύκολο στην οδήγηση και πιο έξυπνο αυτοκίνητο” με τιμή κάτω από 500.000 γουάν (69.180 δολάρια). “Η Xiaomi θέλει να κατασκευάσει ένα “ονειρικό αυτοκίνητο” συγκρίσιμο με την Porsche και την Tesla”, δήλωσε την Τετάρτη. “Αν θέλουμε να κατασκευάσουμε καλά αυτοκίνητα, πρέπει να μάθουμε σοβαρά από αυτούς τους δύο καλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο“, πρόσθεσε.

Η Xiaomi είχε δηλώσει προηγουμένως ότι στοχεύει σε premium καταναλωτές με το νέο αυτοκίνητο. Η τιμολόγηση σημαίνει ότι τοποθετείται ανταγωνιστικά έναντι των ξένων ανταγωνιστών της. Μια εισαγόμενη Porsche Taycan ξεκινά από 898.000 γουάν (124.248 δολάρια) στην Κίνα. Το Model S της Tesla, το premium ηλεκτρικό σεντάν της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεκινά από 698.900 γουάν (96.700 δολάρια).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο. Για παράδειγμα, το πιο προσιτό μοντέλο της BYD, το Seagull hatchback, κοστίζει μόλις 69.800 γιουάν (9.658 δολάρια). Η βασική έκδοση του SU7 της Xiaomi έχει αρχική εμβέλεια 700 χιλιομέτρων (435 μίλια), η οποία είναι καλύτερη από την έκδοση μεγάλης εμβέλειας του Model 3 της Tesla, δήλωσε ο Lei.

Οι παραγγελίες για το αυτοκίνητο είχαν ξεπεράσει τις 50.000 μέσα σε 27 λεπτά από την έναρξη των πωλήσεων στις 10 μ.μ. ώρα Πεκίνου την Πέμπτη, ανακοίνωσε η Xiaomi. “Ο ενθουσιασμός μου σήμερα δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια”, δήλωσε ο Lei το βράδυ της Πέμπτης. Ιδρυτές και διευθύνοντες σύμβουλοι πολλών κινεζικών κατασκευαστών EV, συμπεριλαμβανομένων των He Xiaopeng της XPeng Motor, William Li της Nio και Li Xiang της Li Auto, παρακολούθησαν την εκδήλωση παρουσίασης της Xiaomi την Πέμπτη, σύμφωνα με το βίντεο που μοιράστηκε η εταιρεία.

xiaomi-su7-official-all-1.jpg

Ο Lei Jun, CEO της Xiaomi, παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας, το Xiaomi SU7, αποκαλύπτοντας όλες τις λεπτομέρειες που θέλαμε να μάθουμε! Το Xiaomi SU7 θα είναι διαθέσιμο σε εννέα διαφορετικά χρώματα: λευκό, μαύρο, μπλε, δυο αποχρώσεις σκούρου μπλε, λιλά, πράσινο, πορτοκαλί και γκρι. Πρόκειται για ένα πενταθέσιο ηλεκτρικό σεντάν με σπορ αισθητική, προσαρμοστικό σύστημα προβολέων LED, ελαστικά έως 21 ιντσών και δύο εκδόσεις κινητήρων, μία με 295 ίππους και μία με έως 664 ίππους.

xiaomi-su7-official-all-2.jpg

Το εσωτερικό του Xiaomi SU7 διαθέτει μια κεντρική οθόνη 16,1 ιντσών με ανάλυση 3K μαζί με ένα σύστημα HUD 56 ιντσών με μέγιστη φωτεινότητα 13.000 nits. Η Xiaomi δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου, έχοντας τη δυνατότητα να συγχρονίσετε οποιαδήποτε συσκευή Xiaomi χάρη στο HyperOS ή να φορτίσετε το τηλέφωνό σας με ασύρματο φορτιστή 50W. Η Xiaomi αναφέρει ότι χρησιμοποιεί επεξεργαστή Snapdragon στο κεντρικό tablet, με widgets και πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός.

Η εταιρεία έχει δοκιμάσει ήδη το Xiaomi SU7 σε πορεία που έχει ξεπεράσει τα 4.5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, δηλαδή πάνω από 100 φορές τον γύρο της Γης. Στο εσωτερικό του υπάρχουν εξαρτήματα από τους κύριους κατασκευαστές του κλάδου, όπως η Bosch και η Continental. Δεν έλειψαν επίσης οι συγκρίσεις με το Tesla Model 3, τον κύριο ανταγωνιστή του. Η Xiaomi ισχυρίζεται ότι μετά τη φόρτιση το Xiaomi SU7 παραμένει στους 59,5ºC, ενώ το Tesla φτάνει σε υψηλότερη θερμοκρασία, 71,5ºC.

xiaomi-su7-official-all-4.jpg

Σε επίπεδο κινητήρα, το Xiaomi SU7 προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 265 km/h με επιτάχυνση από τα 0 – 100 km/h σε 2,78 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι λιγότερο από τα 3,3 δευτερόλεπτα του Model 3 Performance ή τα 2,93 δευτερόλεπτα της Porsche Taycan Turbo. Ο κινητήρας των 495 kW προσφέρει ροπή 21.000 στροφών ανά λεπτό. Για την αυτονομία, η Xiaomi υποσχέθηκε αρχικά 800 χιλιόμετρα, αλλά το μείωσε στα 700 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο CLTC που χρησιμοποιείται στην Κίνα. Ο Lei Jun εξηγεί ότι πρόκειται για έναν αριθμό που μπορεί να επιτευχθεί με διαφορετικούς τύπους οδήγησης. 

Ταυτόχρονα, η έκδοση Xiaomi SU7 Max έρχεται με αυτονομία 810 χιλιομέτρων με μπαταρία 101 kWh, υποσχόμενη να ξεπεράσει το Taycan Turbo με 741 χιλιόμετρα, το EQS με 720 χιλιόμετρα και το Model S με 715 χιλιόμετρα. Το μοντέλο Max φτάνει με φόρτιση 871 V, ενώ το SU7 φτάνει με φόρτιση 486 V. Σύμφωνα με την Xiaomi, μια 15λεπτη φόρτιση επιτρέπει 350 χιλιόμετρα αυτονομίας στο βασικό μοντέλο. Σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, το Xiaomi SU7 έρχεται με το Xiaomi Pilot, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Μία Pro και μία Max, η τελευταία προσφέρει απόδοση έως και 508 TOPS.

Οι πρώτες παραδόσεις του Xiaomi SU7 γίνονται ήδη στην Κίνα. Προς το παρόν ο κατασκευαστής δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για το πότε θα είναι διαθέσιμο εκτός της χώρας του.

Όσον αφορά την τιμή, ο Lei Jun ξεκίνησε δικαιολογώντας ότι η κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι και τόσο φθηνή. Η τιμή εκκίνησης για το μοντέλο Xiaomi SU7 με 700 χιλιόμετρα αυτονομία και μέγιστη ταχύτητα 210 km/h είναι 215.900 γουάν, περίπου 27.670 ευρώ με άμεση συναλλαγματική ισοτιμία.

xiaomi-su7-official-all-7.jpg



Το μοντέλο Pro θα έχει τιμή 245.900 γιουάν (περίπου 31.500 ευρώ) και το μοντέλο Max, με 800 χιλιόμετρα, ταχύτητα έως 265 km/h και φόρτιση 871V, το οποίο η Xiaomi συγκρίνει άμεσα με την Porsche Taycan Turbo, η τιμή είναι 299.900 γιουάν (περίπου 38.400 ευρώ).

Tags: