LOADING

Type to search

Featured News Tech

Κυβερνοασφάλεια – Συμβουλές για επιχειρήσεις και πολίτες

Share

Στην κορυφή των προκλήσεων για κάθε κλάδο, όχι μόνον της οικονομικής δραστηριότητας αλλά για μια σειρά άλλων τομέων όπως η ασφάλεια, η υγεία, οι τηλεπικοινωνίες, η ναυτιλία, οι μεταφορές, βρίσκεται η κυβερνοασφάλεια. Πώς ορίζουμε όμως τον όρο κυβερνοασφάλεια; Αφορά μόνον τις μεγάλες επιχειρήσεις;

«Η Κυβερνοασφάλεια (Cyber Security) είναι μια διαδικασία κατά την οποία ανιχνεύουμε, αναλύουμε, προβλέπουμε και προλαμβάνουμε τις ψηφιακές απειλές. Οι κυβερνοαπειλές (Cyber Threats) είναι ενέργειες που γίνονται από τρίτους (hackers) με σκοπό να πάρουν πρόσβαση σε πόρους που δεν έχουν τα κατάλληλα δικαιώματα, να καταστρέψουν ευαίσθητες και σημαντικές πληροφορίες, να αποσπάσουν χρήματα από χρήστες ή να διακόψουν τη ροή εργασιών μιας επιχείρησης», αναφέρει ο Γιώργος Πατσής, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της ελληνικής εταιρίας Obrela Security Industries, της μεγαλύτερης εταιρίας κυβερνοασφάλειας στην Ελλάδα.

Κάθε εταιρία έχει την ανάγκη προστασίας – Όσο αναπτύσσεται το ψηφιακό αποτύπωµα µεγαλώνει και η ανάγκη προστασίας. Ποιος όμως είναι ο χρόνος ανταπόκρισης σε θέματα κυβερνοαπειλών προκειμένου να μην γίνει «ζημιά»; Τι ζημιά μπορεί να προκληθεί; «Ο μέσος χρόνος απόκρισης για ένα συμβάν είναι 21 λεπτά για μία απειλή που ο πελάτης θα χρειαζόταν 4-6 μήνες για να εντοπίσει. Η Obrela έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα Swordfish, η οποία περιλαμβάνει μια ποικιλία εφαρμογών, δίνοντας στον πελάτη έλεγχο και επιτρέποντας τη διαχείριση διαφόρων πτυχών όπως η ευπάθεια, η πολιτική, η πρόσβαση και η ταυτότητα, οι ροές εργασιών, η αξιολόγηση απορρήτου προμηθευτή κ.λπ. Προορίζεται να παρέχει ενορχήστρωση επιχειρήσεων κυβερνοασφάλειας που σχετίζονται με απειλές και γενικό κίνδυνο, καθώς χρησιμοποιείται για τη συλλογή δεδομένων από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές. Ο συσχετισμός των δεδομένων δίνει στην Obrela το συγκριτικό πλεονέκτημα της προηγμένης νοημοσύνης που αξιοποιείται για τον εντοπισμό απειλών και παρέχει στους πελάτες πλήρη ορατότητα, επιτρέποντάς τους να λαμβάνουν διορατικές, επιχειρηματικές αποφάσεις», αναφέρει ο κ. Πάτσης.

Στον ψηφιακό κόσμο γίνεται καθημερινά ένας πραγματικός πόλεμος

Το 2021 ήταν μια χρονιά με μεγάλη επιτυχία για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο καθώς σε διεθνές επίπεδο οι αρμόδιες αρχές πέτυχαν να εξαρθρώσουν την δράση μερικών από των πλέον αδίστακτων επιχειρήσεων στον τομέα των κυβερνοεπιθέσεων που έχουν προκαλέσει όλεθρο σε οργανισμούς και καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.

Μεταφορές χρημάτων και κυβερνοασφάλεια

Με τις ηλεκτρονικές τράπεζες και τις ηλεκτρονικές αγορές να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία, όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τη διεξαγωγή οικονομικών συναλλαγών και την πραγματοποίηση αγορών. Ωστόσο, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες να υποκλέψουν τους κωδικούς πρόσβασης, την ταυτότητα και τα χρήματα των καταναλωτών. «Οι εγκληματίες μέσω ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων, είναι συνήθως άτομα που ζητούν χρήματα (είτε για τον εαυτό τους είτε για να αγοράσετε ένα προϊόν/υπηρεσία) ή άτομα που σας ζητούν να κάνετε δωρεά για έναν σκοπό. Διάφορες υπηρεσίες προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα προστασίας, όπως επιβεβαιωτικές τηλεφωνικές κλήσεις και στα δύο μέρη, email επιβεβαίωσης, ακόμη και ασφαλιστήρια συμβόλαια που εγγυώνται ότι θα σταλούν τα χρήματά σας. Ο προφανής λόγος για τη σημασία της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο στις συναλλαγές του τραπεζικού τομέα είναι η προστασία των περιουσιακών στοιχείων των πελατών. Υπάρχει μία σειρά μέτρων που μπορεί να ακολουθήσει ο κάθε τραπεζικός οργανισμός για να προστατεύσει τις συναλλαγές των πελατών του. Αντίστοιχα υπάρχουν και προληπτικά μέτρα που μπορούν να ακολουθήσουν οι πελάτες όπως οι συχνή αλλαγή των κωδικών, η επιλογή ισχυρών κωδικών, η προσοχή με άγνωστα μηνύματα και emails κλπ»

Καθημερινά το κέντρο επιχειρήσεων της Obrela διαχειρίζεται περισσότερα από 18 δισεκατομμύρια γεγονότα (critical events).

πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Tags:

You Might also Like