Τι πρέπει να προσέχετε σχετικά με τις διαδικτυακές απάτες
Share
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (ΕΒΑ) για το 2020 και τις απάτες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, το ετήσιο κόστος στην Ελλάδα υπολογίζεται σε άνω των 22 εκατ. ευρώ. Οι μεγαλύτερες απώλειες είναι από τις συναλλαγές με κάρτες και η μέση αξία της απάτης είναι περί τα 37 ευρώ.
Το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι απάτες αυξήθηκαν κατά 298% σε ό,τι αφορά τις μεταφορές πιστώσεων και κατά 313% ως προς την αξία.
Στις ΗΠΑ οι απώλειες από διαδικτυακά προσεγγίζει τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως υπολογίζονται από το FBI .Το 2020 το αντίστοιχο ποσό υπολογίζεται στα 1,7 δισ. δολάρια.
Επιδημία έχουν γίνει επίσης οι απάτες για αγορές μέσω διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις κάποιος κακόβουλος χρήστης του διαδικτύου δημιουργεί μια πλασματική ιστοσελίδα και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία και αριθμούς πιστωτικών καρτών χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστημα και κάνουν τις αγορές τους. Αρκετές είναι οι περιπτώσεις όπου επιτήδειοι καταφέρνουν να αποκτούν φυσική πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών καρτών πολιτών τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούν σε διαδικτυακές αγορές, καθώς για τις αγορές αυτές δεν είναι απαραίτητη η φυσική κατοχή της πιστωτικής κάρτας, παρά μόνο τα στοιχεία αυτής.
Επίσης, χρήστες του διαδικτύου δίνουν οι ίδιοι άθελά τους τα στοιχεία σε κακόβουλους χρήστες του διαδικτύου ( phishing ). Ειδικότερα, ο ανυποψίαστος πολίτης λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από Πιστωτικό Ίδρυμα, στο οποίο τηρεί λογαριασμό, με το οποίο του ζητείται να συμπληρώσει τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, αριθμό λογαριασμού και πιστωτικής κάρτας κλπ.), για λόγους πχ. ενημέρωσης των αρχείων της τράπεζας. Το μήνυμα, μέσω υπερσυνδέσμου, τους οδηγεί σε μια πλασματική ιστοσελίδα της τράπεζας, με αποτέλεσμα ο πολίτης να πείθεται και να χορηγεί τα επίμαχα στοιχεία.
πηγή: in.gr
_
AK