LOADING

Type to search

Apps Entertainment & Media News Tech

Το Netflix θα μπορούσε να φέρει το τέλος τους password sharing για όλους

Share

Το Netflix στοιχηματίζει ότι η καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης θα αντιστρέψει τα μειωμένα έσοδά  και τον αμφιταλαντευόμενο αριθμό συνδρομητών του. Η εταιρεία, ιστορικά ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε επιβάλει την πολιτική της για έναν λογαριασμό ανά νοικοκυριό. Τώρα όμως, υποχρεώνοντας τα μέλη να πληρώνουν για να μοιράζονται τις συνδρομές τους με άτομα που ζουν σε άλλα σπίτια, το Netflix περιμένει να εξαργυρώσει τα έσοδα για όλους αυτούς τους χρήστες που είχε χάσει όλα αυτά τα χρόνια.

Ωστόσο, τα πράγματα μπορεί να μην αποδειχθούν τόσο απλά όσο φαίνονται!

Πιο συγκεκριμένα, το Netflix – του οποίου  ο συνιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος Reed Hastings είχε κάποτε πει ότι «η κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης είναι κάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις»- είπε στους επενδυτές πέρυσι ότι η κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης συνέβαλε στην πρώτη απώλεια συνδρομητών της πλατφόρμας streaming σε εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Μετά από μήνες δοκιμών σε όλη τη Λατινική και Κεντρική Αμερική, το Netflix κυκλοφόρησε τελικά την κοινή χρήση επί πληρωμή στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και τώρα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες του, το Netflix θέλει οι χρήστες να πληρώνουν επιπλέον ένα ποσό (επιπλέον συνδρομή που ποικίλλει ανάλογα τη χώρα) το μήνα για να επιτρέψουν σε ένα μόνο άτομο εκτός του νοικοκυριού τους να έχει πρόσβαση στη συνδρομή τους.

Πολλά ερωτήματα παραμένουν σχετικά με το πώς το Netflix θα το εφαρμόσει πραγματικά – και αν θα βοηθήσει όντως στην ευρύτερη ανάπτυξη της εταιρείας. Το Netflix έχει προειδοποιήσει τους επενδυτές του αρκετές φορές στο παρελθόν για ενδεχόμενες αντιδράσεις των συνδρομητών, όταν μιλούσε για τη κοινή χρήση επί πληρωμή ή αλλιώς «Paid Sharing», πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι άνθρωποι θα ακυρώσουν τις συνδρομές τους ως απάντηση στην κυκλοφορία αυτής της νέα λειτουργίας. Μάλιστα, έχει ήδη εμπειρία από αυτό το είδος αντίδρασης στην Ισπανία, όπου τα δεδομένα από την ομάδα ανάλυσης Kantar διαπίστωσαν ότι η συνδρομητική πλατφόρμα περιεχομένου έχασε 1 εκατομμύριο χρήστες μετά το λανσάρισμα του Paid Sharing.

Αλλά για τα στελέχη του Netflix, τα «βελτιωμένα συνολικά έσοδα» θα αντισταθμίσουν τελικά αυτές τις χαμένες συνδρομές. Στην τελευταία έκθεση κερδών του τον Απρίλιο, το Netflix δήλωσε ότι ήταν «ικανοποιημένο με τα αποτελέσματα» της καταστολής της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία, προσθέτοντας ότι η βάση συνδρομητών του στον Καναδά «αυξάνεται τώρα ταχύτερα από ό, τι στις ΗΠΑ». Ενώ το Netflix διαβεβαιώνει τους επενδυτές ότι τα αποτελέσματά του στον Καναδά είναι ένας «αξιόπιστος δείκτης» για το τι θα συμβεί εδώ, ο Dan Rayburn, ειδικός στα streaming media και αναλυτής της βιομηχανίας, λέει στο The Verge ότι «αυτή δεν είναι μια σωστή σύγκριση», καθώς ο αριθμός των συνδρομητών και των νοικοκυριών και στις δύο χώρες είναι απλώς «τόσο διαφορετικός».

Το Netflix επίσης δεν λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των συνδρομητών που θα επιλέξουν να μειώσουν τα συνδρομητικά προγράμματα τους αντί να τα ακυρώσουν εντελώς, κάτι που όπως τονίζει ο Rayburn, ενδεχομένως να δημιουργεί επίσης μεγάλο πρόβλημα για την εταιρεία. Χωρίς κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης, τα πιο ακριβά σχέδια του Netflix χάνουν μέρος της αξίας τους.

Ενώ το τυπικό πρόγραμμα 15.49 $/ 10,99 € ανά μήνα του Netflix σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε Netflix σε δύο συσκευές ταυτόχρονα, το πρόγραμμα Premium 19.99 $/ 13,99 € ανά μήνα επιτρέπει έως και τέσσερις ταυτόχρονους θεατές. To νέο καθεστώς όμως του Netflix θα μπορούσε να οδηγήσει ορισμένους χρήστες να επιλέξουν το αρχικό πρόγραμμα 9.99 $ / 7,99€ ανά μήνα αντί να ακυρώσουν τη συνδρομή τους, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν Netflix σε μία μόνο συσκευή κάθε φορά. Αυτή η πιθανή τάση θα μπορούσε να προκαλέσει πλήγμα στα μέσα έσοδα ανά χρήστη (ARPU) του Netflix. “Οι ακυρώσεις θα βλάψουν, αλλά και οι υποβαθμίσεις των προγραμμάτων θα βλάψουν επίσης, επειδή το Netflix δεν μπορεί να το αντισταθμίσει αυτό με τη διαφήμιση”, εξηγεί ο Rayburn.

Είτε η κοινή χρήση επί πληρωμή καταλήξει είτε όχι να βλάψει τον ισολογισμό του Netflix, θα μπορούσε να φέρει τεράστιες επιπτώσεις σε ολόκληρη τη βιομηχανία streaming. Άλλες εταιρείες, όπως η Disney, η Warner Bros. Discovery και η Paramount, πιθανότατα περιμένουν να δουν πώς θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές στην καταστολή κοινής χρήσης των κωδικών πρόσβασης του Netflix. Εάν τα συμπεράσματα είναι θετικά, οι άλλες υπηρεσίες περιεχομένου μπορεί να θελήσουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του Netflix, όπως έγινε και με τις αυξήσεις στις τιμές των συνδρομών πέρυσι, μια τακτική που υιοθέτησαν οι περισσότερες συνδρομητικές πλατφόρμες.

«Όλες οι συνδρομητικές πλατφόρμες αντιμετωπίζουν το ίδιο δίλημμα για το πώς να χειριστούν την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης», λέει στο The Verge ο Paul Erickson, διευθυντής της Erickson Strategy and Insights. «Όλες θα ρίξουν μια ματιά στην εξέλιξη αυτή της κατάστασης ή θα βγάλουν τα συμπεράσματα τους από το πώς το Netflix το χειρίζεται, πώς αντιδρά ο Αμερικανός καταναλωτής ή και πώς αντιδρά και προχωρούν οι ίδιες». Με μια συνδρομητική πλατφόρμα τόσο μεγάλη όσο το Netflix να εφαρμόζει τη κοινή χρήση επί πληρωμή, υπάρχει πάντα η πιθανότητα αυτό να γίνει ο κανόνας της βιομηχανίας. Ο Erickson αναφέρει ότι θεωρεί το Paid Sharing ως «στάδιο της ωρίμανσης» της βιομηχανίας streaming, σημειώνοντας ότι «έπρεπε να διευθετηθεί κάποια στιγμή και συμβαίνει τώρα».

Εκτός από τους επενδυτές του Netflix, είναι απίθανο να υπάρχει κάποιος που να είναι ευχαριστημένος με αυτήν την αλλαγή – ειδικά επειδή το Netflix είναι η μόνη υπηρεσία που κάνει τους χρήστες να πληρώνουν επιπλέον. Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να προσδιορίσουμε πόσους συνδρομητές θα χάσει η πλατφόρμα λόγω της αλλαγής, πόσοι θα επιλέξουν ένα φθηνότερο πακέτο ή πόσοι θα «αγοράσουν» πραγματικά πρόσθετους λογαριασμούς. Ωστόσο,  το Netflix θα πρέπει να είναι προσεκτικό στο πως θα εφαρμόσει αυτή του την αλλαγή. Σε τελική ανάλυση, δεν θέλει να αποξενώσει όλους τους πελάτες που είναι συνδρομητές τόσα χρόνια και βοήθησαν τη πλατφόρμα να γίνει η πιο γνωστή και δημοφιλής, μοιράζοντας τους κωδικούς πρόσβασής τους.

Πηγή: theverge.com

ΔΚ

Tags:

You Might also Like