Χαμηλό δέκα ετών για τις παγκόσμιες πωλήσεις smartphone στο πρώτο μισό του 2023
Share
Η οικονομική ύφεση επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την παγκόσμια αγορά smartphone, η οποία συνεχίζει να πέφτει – μειώθηκε κατά σχεδόν 20% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και στη συνέχεια μειώθηκε κατά 6,6% το δεύτερο τρίμηνο, με βάση τους αριθμούς της TrendForce.
Το 2023 ξεκινάει άσχημα – τα 272 εκατομμύρια smartphones που παρήχθησαν το δεύτερο τρίμηνο, προστιθέμενα στην παραγωγή του πρώτου τριμήνου, ανέρχονται σε συνολικά 522 εκατομμύρια μονάδες για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για μείωση 13,3% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Οι διάφορες εταιρείες επηρεάστηκαν με διαφορετικό τρόπο. Η Samsung εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση με 53,9 εκατομμύρια μονάδες που παρήχθησαν (12,4% λιγότερες από το Q1) και με μερίδιο αγοράς λίγο κάτω από το 20%. Φυσικά, τα νέα αναδιπλούμενα Galaxy Z έφτασαν μόλις το 3ο τρίμηνο, οπότε δεν έχουμε δει ακόμα τον αντίκτυπό τους, αλλά με τις υποτονικές πωλήσεις της σειράς Galaxy S23, ίσως να μην είναι αρκετό.
Το 2ο τρίμηνο είναι παραδοσιακά το πιο αδύναμο τρίμηνο της Apple – είναι ακριβώς πριν από το μεγάλο λανσάρισμα του iPhone, οπότε οι περισσότεροι άνθρωποι αναβάλλουν για να αποκτήσουν το νέο μοντέλο ή το παλιό μοντέλο με έκπτωση. Η Apple αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα παραγωγής για τη νέα γενιά, οπότε η επιτυχία στο 3ο τρίμηνο δεν είναι σίγουρη. Η TrendForce προβλέπει ότι είναι πιθανό η Apple να ξεπεράσει τη Samsung και να διεκδικήσει την πρώτη θέση, αν η σειρά iPhone 15 ξεπεράσει τις προσδοκίες.
Η Xiaomi αύξησε την παραγωγή κατά 32,1% σε σύγκριση με το Q1 για συνολικά 35 εκατομμύρια μονάδες (αυτό περιλαμβάνει τα τηλέφωνα Xiaomi, Redmi και Poco). Αυτό της επέτρεψε να κερδίσει την αντίπαλη Oppo για την τρίτη θέση.
Η Oppo (συμπεριλαμβανομένων των τηλεφώνων Oppo, Realme και OnePlus) πέφτει στην τέταρτη θέση παρά την αύξηση κατά 25,4% σε QoQ με συνολικά 33,6 εκατομμύρια παραγόμενα smartphones. Η εταιρεία είδε μια ισχυρή επίδοση στη Νοτιοανατολική Ασία και σε άλλες αγορές, οι οποίες θα παραμείνουν ισχυρές το 3ο τρίμηνο, οπότε θα είναι μια στενή κούρσα με τη Xiaomi.
Μια μεγαλύτερη ανατροπή ήταν η Transsion (Tecno, Infinix, itel) που μπήκε για πρώτη φορά στο Top 5 και ξεπέρασε τη vivo. Η είσοδος της εταιρείας στην αγορά μεσαίου και υψηλού επιπέδου πιστώνεται εν μέρει αυτή την επιτυχία. Η σύγκριση του πρώτου με το δεύτερο τρίμηνο δείχνει μια τεράστια αύξηση της παραγωγής κατά 71,9%.
Όσο για τη vivo (vivo, iQOO), η οποία βρίσκεται πλέον στην έκτη θέση, μετά από μια σχετικά μικρή (αλλά και πάλι θετική) αύξηση 15% σε 23 εκατομμύρια μονάδες (σε σύγκριση με τα 25,1 εκατομμύρια της Transsions).
Το πρώτο εξάμηνο του 2023 είναι το χαμηλότερο σημείο της παγκόσμιας παραγωγής smartphones τα τελευταία 10 χρόνια. Και τα πράγματα δεν φαίνονται ρόδινα ούτε για το επόμενο έτος με την TrendForce να προβλέπει μια μικρή ετήσια αύξηση 2-3%.