Netflix: Νέα σειρά “Apple Cider Vinegar” και γιατί κάποιοι influencers δεν είναι τόσο ακίνδυνοι στους τρόπους που εκμεταλλεύονται τα social media
Share

Η περίπτωση της Belle Gibson, της αυστραλής influencer που απέσπασε εκατομμύρια ακολούθους με την ψευδή ιστορία της για καρκίνο, επαναφέρει στο προσκήνιο τη σκοτεινή πλευρά των influencers στα social media. Μέσα από την καινούρια σειρά του Netflix, Apple Cider Vinegar, αποκαλύπτεται η επικίνδυνη πρακτική της Gibson να προωθεί εναλλακτικές θεραπείες για τον καρκίνο, βασισμένες σε τελείως αναληθή στοιχεία.
Η Gibson απέκτησε φήμη το 2013 όταν ισχυρίστηκε ότι είχε διαγνωστεί με καρκίνο του εγκεφάλου και ότι επέλεξε να μην ακολουθήσει τις συμβατικές θεραπείες. Αντίθετα, προώθησε μια διατροφή και φυσικές θεραπείες, τις οποίες πρόβαλλε μέσω μιας δημοφιλούς εφαρμογής ευεξίας, The Whole Pantry. Η δημοτικότητά της εκτοξεύθηκε και η ίδια έγινε σύμβολο του wellness κινήματος, ενώ το βιβλίο της έγινε best-seller.
Ωστόσο, το 2015 αποκαλύφθηκε ότι η Gibson δεν είχε ποτέ καρκίνο. Οι αποκαλύψεις για την απάτη της έρχονται να επισημάνουν τον κίνδυνο από influencers που χρησιμοποιούν την προσωπική τους ιστορία για να παραπλανήσουν και να κερδίσουν χρήματα. Τα ψέματα της Gibson κόστισαν, εκτός από την ίδια, και άλλους, καθώς πολλοί ακολούθησαν τις συμβουλές της και εγκατέλειψαν τις συμβατικές θεραπείες.
Η σειρά του Netflix, που εξετάζει τη σχέση της Gibson με την αλήθεια, προειδοποιεί για τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από την εικόνα των influencers. Στη σύγχρονη κοινωνία, οι διαδικτυακοί χώροι έχουν γίνει πεδία αθέμιτης εκμετάλλευσης, με στόχο το εύκολο κέρδος μέσω της παραπληροφόρησης. Το Apple Cider Vinegar αναδεικνύει μια επικίνδυνη πραγματικότητα: το διαδίκτυο μπορεί να γίνει εργαλείο για το ψέμα, βάζοντας σε κίνδυνο ευάλωτους ανθρώπους.
Η Gibson, όπως και άλλοι influencers που προκάλεσαν σκάνδαλα, επιβεβαιώνει ότι οι επιπτώσεις από τις διαδικτυακές απάτες δεν αφορούν μόνο τη φήμη, αλλά και την ίδια την υγεία των ακολούθων τους. Με την κυκλοφορία αυτής της σειράς, αναδεικνύεται η ανάγκη για μεγαλύτερη προσοχή στις συμβουλές που διαδίδονται στα social media, ειδικά όταν πρόκειται για ιατρικά θέματα.