LOADING

Type to search

Apps Entertainment News Tech

Spotify: Έχει  πλέον 220 εκατομμύρια, επί πληρωμή συνδρομητές

Share

Το Spotify είχε περίπου 220 εκατομμύρια συνδρομητές Premium και 551 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στις 30 Ιουνίου, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία στην τελευταία της έκθεση αποτελεσμάτων. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 27 και 17 τοις εκατό, αντίστοιχα, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ξεπερνώντας μάλιστα τις προβλέψεις που δημοσίευσε το προηγούμενο τρίμηνο.

Αλλά ενώ οι αριθμοί των ακροατών αυξήθηκαν, το Spotify ανέφερε ότι αποκομίζει λιγότερα έσοδα κατά μέσο όρο από καθέναν από αυτούς. Στη ανακοίνωση του, το Spotify αναφέρει ότι το μέσο έσοδο ανά χρήστη βρίσκεται σήμερα στα 4,27 ευρώ (περίπου 4,72 δολάρια), μια μείωση κατά 6% σε ετήσια βάση και μια μικρή πτώση σε σύγκριση με τα 4,32 ευρώ (περίπου 4,79 δολάρια) του προηγούμενου τριμήνου.

Η έκθεση για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου έρχεται λιγότερο από 24 ώρες μετά την ανακοίνωση του Spotify ότι θα αυξήσει τις τιμές του στις ΗΠΑ και σε πολλές άλλες αγορές παγκοσμίως, αντικατοπτρίζοντας παρόμοιες αυξήσεις τιμών που παρατηρήθηκαν σε άλλες εφαρμογές ροής μουσικής, όπως οι Apple Music, Amazon Music, Tidal και YouTube Music Premium. Οι αυξήσεις των τιμών του Spotify είναι σαφώς σχεδιασμένες για να αντιστρέψουν την πτώση των εσόδων ανά χρήστη, αν και ο αντίκτυπός τους δεν θα είναι ορατός μέχρι το επόμενο τρίμηνο.

Εν τω μεταξύ, το 2023 είδε την εταιρεία να κάνει αρκετές περικοπές, αφού ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek δήλωσε ότι οι προτεραιότητες της εταιρείας για το έτος ήταν “η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα”. Είπε ότι θα απολύσει το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, δηλαδή περίπου 600 υπαλλήλους, τον Ιανουάριο- έκλεισε τον ανταγωνιστή του Clubhouse, το Spotify Live, και τον ανταγωνιστή του Worldle, το Heardle, τον Απρίλιο- και στη συνέχεια προχώρησε στην περικοπή άλλων 200 θέσεων από το τμήμα podcasting τον Ιούνιο.

Η εταιρεία σημείωσε καθαρές ζημίες ύψους 302 εκατ. ευρώ (περίπου 333 εκατ. δολάρια) αυτό το τρίμηνο, έναντι ζημιών 125 εκατ. ευρώ (περίπου 138,5 εκατ. δολάρια) το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Αυτό δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη για μια εταιρεία που γενικά δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη έναντι των τριμηνιαίων κερδών, αλλά είναι σαφές ότι η εταιρεία εργάζεται για τη μείωση αυτών των ζημιών στο μέλλον.

Η  ανακοίνωση αυτή των κερδών του Spotify δεν περιέχει καμία αναφορά για την επιλογή HiFi streaming, που φαίνεται να είναι αντιμέτωπο με ακόμη κάποιες καθυστερήσεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε το προϊόν πριν από δύο χρόνια και δήλωσε ότι θα έφερνε στην υπηρεσία  τη δυνατότητα streaming χωρίς απώλειες ποιότητας (lossless).

Πρόσφατα, το Bloomberg ανέφερε ότι η ροή χωρίς απώλειες μπορεί να συμπεριληφθεί ως μέρος μιας πιο ακριβής συνδρομητικής βαθμίδας με την κωδική ονομασία “Supremium”, η οποία θα μπορούσε αρχικά να κυκλοφορήσει σε αγορές εκτός των ΗΠΑ αργότερα φέτος. Μια έρευνα που στάλθηκε σε τουλάχιστον έναν χρήστη πέρυσι έδειξε ότι η εταιρεία εξέταζε το ενδεχόμενο να χρεώνει 19,99 δολάρια το μήνα για μια νέα βαθμίδα streaming με την ονομασία “Platinum”, η οποία θα περιελάμβανε HiFi μαζί με άλλα χαρακτηριστικά.

Αν και πολλοί από τους πλησιέστερους ανταγωνιστές του δεν δημοσιεύουν τακτικά συγκρίσιμους αριθμούς χρηστών, το Spotify περιγράφει τον εαυτό του ως την πιο δημοφιλή υπηρεσία ροής ήχου στον κόσμο.

Πηγή: theverge.com

ΔΚ

Tags:

You Might also Like