LOADING

Type to search

E Mobility News

Tesla: Έκθεση αποκαλύπτει τα ελαττώματα του Cybertruck

Share

Ήταν Νοέμβριος του 2019, όταν ο CEO της Tesla Elon Musk σε μια εντυπωσιακή εκδήλωση λάνσαρε ένα νέο είδος EV: το Cybertruck, ένα επιβλητικό pickup σε στυλ cyberpunk με αμάξωμα από ανοξείδωτο ατσάλι και “θεωρητικά άθραυστα” τζάμια. Αυτό που ακολούθησε, λίγοι μπορούσαν να το περιμένουν: κάτω από το φως των καμερών και το έκπληκτο βλέμμα των κριτικών, τα τζάμια του φορτηγού επίδειξης έσπασαν όχι μία, αλλά δύο φορές κατά τη διάρκεια της επίδειξης, αναγκάζοντας τον Μασκ να παραδεχθεί ότι “υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης”.

Αυτό το μουδιασμένο ξεκίνημα για το Cybertruck ουδόλως πτόησε πάντως τους φίλους της φίρμας. Από τότε, περίπου 1,8 εκατομμύρια πελάτες έχουν καταθέσει προκαταβολή 100 δολαρίων για να προπαραγγείλουν ένα Cybertruck. Το όχημα υποτίθεται ότι θα άρχιζε να βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής το 2021. Αλλά δύο χρόνια μετά, τα φορτηγά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει να παραδίδονται, και για τους περισσότερους πελάτες, δεν θα παραδοθούν τουλάχιστον μέχρι το 2024.

Τον Μάιο, η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt άρχισε να αποκαλύπτει τα “αρχεία Tesla”: χιλιάδες εσωτερικά έγγραφα που της παραδόθηκαν από έναν πληροφοριοδότη. Μεταξύ αυτών των εγγράφων ήταν και μια έκθεση μηχανικών που θα μπορούσε να δώσει κάποια εικόνα για το γιατί το όχημα άργησε τόσο πολύ να βγει στην αγορά. Η έκθεση, με ημερομηνία 25 Ιανουαρίου 2022, δείχνει ότι η προπαραγωγική έκδοση “άλφα” του Cybertruck εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει ορισμένα πολύ βασικά προβλήματα με την ανάρτηση, τη στεγανοποίηση του αμαξώματος, τα επίπεδα θορύβου, τον χειρισμό και τα φρένα.

“Οδήγησα το τελευταίο πρωτότυπο Cybertruck γύρω από την Γκίγκα του Τέξας”, έγραψε ο Μασκ στο Twitter την ίδια μέρα. “Είναι φοβερό!”

Τα αυτοκίνητα της Tesla έχουν ιστορικό διαρροών και η έκθεση υπονοεί ότι ο ασυνήθιστος σχεδιασμός του Cybertruck μπορεί να περιέπλεξε τις προσπάθειες των μηχανικών να τις εξαλείψουν. “Οι διαδικασίες κατασκευής αμαξωμάτων και βαφής έχουν δυσκολευτεί να σφραγίσουν τα αμαξώματα για βέλτιστη απόδοση NVH στο παρελθόν και ο σχεδιασμός του Cybertruck παρουσιάζει νέες προκλήσεις”, αναφέρει η έκθεση.

Ο χειρισμός ήταν επίσης ένα πρόβλημα για το άλφα Cybertruck. Η έκθεση επεσήμανε μια σειρά ζητημάτων, όπως η υπερβολική και απότομη συμπεριφορά σε μεσαίες ταχύτητες, υψηλές κατακόρυφες επιταχύνσεις και δομικά τραντάγματα. Είπε ότι το φορτηγό παρουσίασε πλευρικά τραντάγματα κατά τη διάρκεια ελιγμών χαμηλής ταχύτητας, ενώ χρειαζόταν ακόμη τελειοποίηση σε ό,τι έχει να κάνει με το τιμόνι και την κλίση του αμαξώματος.

Η απόδοση των φρένων ήταν ένας από τους χειρότερους τομείς της έκθεσης. Οι μηχανικοί της Tesla στόχευαν σε βαθμολογία 7 στην κλίμακα αξιολόγησης της Society of Automotive Engineers, αλλά η έκδοση άλφα πέτυχε μόνο 4, ή “κακή” βαθμολογία. Σύμφωνα με την έκθεση, τον Ιανουάριο του 2022, το τακάκι πίεσης του πεντάλ φρένου του Cybertruck ήταν ακόμη υπό σχεδιασμό, και έτσι το alpha παρουσίασε “υπερβολική διαδρομή του πεντάλ και ασυνεπή στάση” και “υπερβολική κλίση κατά την πέδηση με τριβή”, προβλήματα πέδησης κατά τη στροφή, καθώς και αστάθεια κατά την πέδηση.

Tags:

You Might also Like