LOADING

Type to search

Apps Tech ΝΕΑ

To Facebook και το Instagram ενδέχεται να προσφέρουν προγράμματα συνδρομών χωρίς διαφημίσεις στην Ευρώπη

Share

Η Meta ενδέχεται να προσθέσει μια επιλογή συνδρομής επί πληρωμή στο Instagram και το Facebook στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους New York Times. Η βαθμίδα χωρίς διαφημίσεις προορίζεται να αντιμετωπίσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που έχουν μειώσει ορισμένες από τις πιο προσοδοφόρες μεθόδους συλλογής δεδομένων της Meta. Η εταιρεία δήλωσε τον Απρίλιο ότι η διαφήμιση στην ΕΕ αποτελούσε το 10% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Η κίνηση αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Meta παρεκκλίνει από το καθιερωμένο μοντέλο της, δηλαδή μια ενιαία δωρεάν πλατφόρμα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις (και τη σχετική συλλογή δεδομένων). Οι NYT αναφέρουν ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει δωρεάν εκδόσεις του Facebook και του Instagram που υποστηρίζονται από διαφημίσεις στην ΕΕ. Είναι άγνωστο πότε ακριβώς η εταιρεία θα λανσάρει αυτές τις βαθμίδες χωρίς διαφημίσεις ή πόσο θα κοστίζουν.

Οι “ειδικοί” της εταιρείας που επικαλούνται οι NYT πιστεύουν ότι η προσφορά μιας επί πληρωμή παραλλαγής χωρίς διαφημίσεις θα μπορούσε να βοηθήσει “να αμβλυνθούν ορισμένες ανησυχίες των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών”, ακόμη και αν λίγοι άνθρωποι τη χρησιμοποιούν. Η προαιρετική βαθμίδα “θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της Meta στην περιοχή”, πρόσθεσαν.

Μια επιλογή χωρίς διαφημίσεις για τους Ευρωπαίους χρήστες θα σηματοδοτούσε μια από τις σημαντικότερες διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της καταναλωτικής τεχνολογίας στην ΕΕ και τις ΗΠΑ. Η Meta και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν, καθώς ο GDPR και άλλοι κανονισμοί έχουν αρχίσει να καθιερώνονται και να ισχύουν.

 Η ΕΕ επέβαλε πρόστιμο ύψους 1,2 δισ. ευρώ στη Meta τον Μάιο για τη μεταφορά δεδομένων πολιτών της ΕΕ σε διακομιστές με έδρα τις ΗΠΑ. Επιπλέον, η εταιρεία τιμωρήθηκε με πρόστιμο 265 εκατ. ευρώ το 2022 επειδή δεν απέτρεψε την απόσπαση και ανάρτηση στο διαδίκτυο των αριθμών κινητών τηλεφώνων (και άλλων δεδομένων) εκατομμυρίων χρηστών του Facebook.

“Αυτό δείχνει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας συμμορφώνονται με τους ψηφιακούς κανονισμούς της Ε.Ε., γεγονός που υποδηλώνει ότι παραμένουν υπόχρεες στις κυβερνήσεις και όχι το αντίθετο”, δήλωσε στους New York Times ο καθηγητής Νομικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια, Anu Bradford.

Πηγή: engadget.com

ΔΚ

Tags: