YouTube: Απαγορεύει τους ad blockers
Share
Οι συνδρομητές του YouTube Premium αυξήθηκαν σε ένα ρεκόρ 80 εκατομμυρίων χρηστών το 2022 και η Google απάντησε ανακοινώνοντας ότι θα επενδύσει περισσότερο στις συνδρομητικές προσφορές της το 2023. Αυτό που δεν είχαμε συνειδητοποιήσει εκείνη τη στιγμή ήταν πώς αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα έθετε σε μειονεκτική θέση τις δωρεάν προσφορές της για να κάνει περισσότερους ανθρώπους να πληρώσουν για τις υπηρεσίες της.
Κατά την παρακολούθηση βίντεο χθες, ένας Redditor αντιμετώπισε ένα αναδυόμενο παράθυρο που τον ενημέρωνε ότι “Οι ad blockers δεν επιτρέπονται στο YouTube”. Το μήνυμα προσέφερε ένα κουμπί για να “Επιτρέψει τις διαφημίσεις του YouTube” στο λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων του ατόμου και συνέχισε να εξηγεί ότι οι διαφημίσεις καθιστούν την υπηρεσία δωρεάν για δισεκατομμύρια χρήστες και ότι το YouTube Premium προσφέρει μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις. Παρείχε μάλιστα ένα κουμπί για να εγγραφείτε εύκολα για συνδρομή στο YouTube Premium.
Οι συντονιστές του subreddit του YouTube έλαβαν ένα μήνυμα από την ομάδα του YouTube που επιβεβαίωσε ότι αυτό το αναδυόμενο παράθυρο ήταν μέρος ενός πειράματος που διεξάγει η εταιρεία. Φαίνεται να είναι ένα πολύ περιορισμένο πείραμα, καθώς έχουμε βρει μόνο τη μία αναφορά χρήστη, αλλά θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι για τα πράγματα που έρχονται.
Η Google βρίσκεται εδώ και καιρό σε αντιπαράθεση με τους αποκλειστές διαφημίσεων, απαγορεύοντας τις ειδικά κατασκευασμένες εφαρμογές αποκλεισμού διαφημίσεων από το Play Store το 2016 και εφαρμόζοντας αλλαγές στο Chrome που θα μπορούσαν να σημάνουν την καταστροφή για τις επεκτάσεις αποκλεισμού διαφημίσεων στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, οι αποκλειστές διαφημίσεων ήταν σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικοί με τις ενσωματωμένες διαφημίσεις του YouTube, οπότε αυτή η δοκιμή φαίνεται να αφορά λιγότερο τον αποκλεισμό των αποκλειστών διαφημίσεων και περισσότερο την προώθηση του YouTube Premium.
Μόλις πριν από περίπου ένα χρόνο η Google κατάφερε τελικά να εξοντώσει το YouTube Vanced, μια δημοφιλή εφαρμογή YouTube τρίτου μέρους που μπλόκαρε τις ενσωματωμένες διαφημίσεις χωρίς συνδρομή στο YouTube Premium. Ακόμα και αν αυτό το πείραμα δεν δει ποτέ μια ευρύτερη εξάπλωση, φαίνεται ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί στο μοντέλο εσόδων που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και θέλει να διασφαλίσει ότι ο μόνος τρόπος για να μην βλέπετε διαφημίσεις είναι να πληρώνετε 12 δολάρια το μήνα για μια συνδρομή Premium.